Jaarverslag 2017

Evenals vorige jaren zijn we met een leuke groep vrijwilligers, collega’s die zich met hun hele hart en ziel zich inzetten voor de voedselbank. Mensen, die al jaren met elkaar samen elke week hebben gezorgd voor een kwalitatief hoog voedselpakket voor alle inwoners in nood van de gehele polder, van Zwanenburg tot Lisserbroek. Een heel hechte groep waar geen of weinig verloop in zit.

Ik ben blij dat ook in 2017 onze vaste contacten in de polder ons weten te vinden, zoals Groentegroothandel Rustenburg, Groentekweker Wim Bijma, Kwekerij Osdorp, Bakkerij Bartels, Bakker Gerard, verschillende AH-vestigingen, Smits Traiteur, Versboerderij Hoofdweg, Champignonkweker Gebr. Lanser Zwaanshoek, Safari Fresh, Bidfood, Schiphol en Sanoma Uitgeverij. Excuus voor degenen die ik ben vergeten, want heel veel bedrijven en scholen in de HELE Haarlemmermeer dragen de VBHm een warm hart toe.

In de periode vanaf november hebben we evenals de vooraf gaande jaren, veel belangstelling gehad van bedrijven, particulieren en scholen uit diverse kernen uit de Haarlemmermeer. Hierbij is gebruik gemaakt van het online haalformulier ten behoeve van het ophalen van kerstpakketten.

Vooral schoolinzamelingen zijn niet alleen prettig voor ons, en voor een school heel leerzaam, maar ook voor de vrijwilligers in de loods is dit vaak een hoogtepunt; vaak is de start een inzameling op een school, waarna wij op onze beurt de school een excursie naar het depot bieden, zodat kinderen ook zien wat er met hun donatie gebeurt.

Ik hoop dat we in 2018 op dezelfde respectvolle manier in de loods met elkaar kunnen blijven samenwerken. En dat we met een gerust hart kunnen zeggen dat we klaar zijn voor 2018; het jaar waarin we hopelijk kunnen verhuizen naar een nieuwe locatie.

Hans Eijkemans, bedrijfsleider